Bicarbonatul de sodiu, plicul care face minuni

Astazi o sa va vorbesc despre banalul bicarbonat , la ce se poate folosi dar si in ce scopuri il folosesc eu.

bicarbonat

Bicarbonatul se foloseste de muuuulta vreme in bucatarie fie la prepararea diverselor produse de patiserie fie la diverse operatiuni de curatire. Bicarbonatul insa ajuta si la inmuierea sau fragezirea unor alimente fierte in apa ( carne , fasole boabe etc ) , la indepartarea mirosurilor neplacute din frigider , ajuta la ameliorarea arsurilor stomacale , este bun pentru spalaturi bucale si chiar pentru eliminarea tartrului , eficient pentru ten si par dar si in cazul spalaturilor genitale.

Eu folosesc bicarbonatul de sodiu pentru : par , ten , dinti , intim.

1.Par – eu il folosesc doar atunci cand simt ca parul meu este foarte gras si samponul nu mai face fata.Ajuta foarte mult in curatarea scalpului si il lasa foarte curat insa folosit in exces duce la uscarea scalpului si implicit aparitia excesului de sebum. In momentul cand aplic prima tura de sampon ( eu folosesc 2 samponari la o spalare ) , pun cantitatea de sampon necesara in mana si adaug peste o lingurita mai rasa de bicarbonat dupa care amestec , aplic pe scalp , masez usor , clatesc si aplic a 2-a tura de sampon. La mine functioneaza de minune.

2.Ten – folosesc doar atunci cand tenul meu este prea incarcat adica gras si cu puncte negre. Se face o pasta dintr-o lingurita cu varf sau mai mult ( depinde pe ce suprafata utilizati ) si se adauga apa putin cate putin ( maxim 1-2 lingurite ) pana se obtine o pasta , consistenta acesteia depinde de cum v-o doriti voi. Eu aplic doar pe nas si pe zona de sub ochi pentru ca acolo am puncte negre si pori dilatati. La inceput masez usor dupa care formez un strat subtire si las pana se usuca , clatesc si aplic crema.

3.Dinti – folosesc o data la 2-3 zile , dupa periajul normal cu pasta de dinti aplic direct pe periuta de dinti si ma spal normal pe toti dintii ( eu pun la ochi insa este aproximativ un varf de lingurita ) , clatesc si dintii mei sunt mult mai curati si parca stralucesc. Unele persoane dupa periajul cu bicarbonat clatesc cu apa minerala , iar altii formeaza o pasta din bicarbonat si zeama de lamaie si periaza ( periajul nu trebuie sa fie agresiv ). Am folosit si eu ultimele variante cea cu apa minerala ajuta la dizolvarea rapida a eventualelor bobite de bicarbonat ramase printre dinti , iar varianta cu lamaie e buna insa nu pentru cei care au probleme cu gingiile ( eu am probleme cu gingiile , nu m-a afectat insa senzatia de usturime din timpul periajului nu mi-a placut ).

4.Intim – folosesc pentru spalaturile genitale la nevoie. ATENTIE !!! Doar pentru cele genitale NU VAGINALE. Eu fac ‘alergie’ la antibiotice si ca urmare apar mancarimile pe care le tratez cu o solutie formata din 500 ml de apa calduta + 1 lingurita bicarbonat de sodiu. Fac acest tratament pana cand problema dispare , aproximativ 2-3 zile.

Sper ca v-a placut articolul si vi s-a parut interesant. Voi in ce scopuri folositi bicarbonatul de sodiu ?

Lasă un răspuns

