Traditii Martisor Bucovina

Mai sunt doar cateva ore pana vine primavara , asta conform calendarul caci daca ma uit afara nu prea arata a primavara mai ales ca eu locuiesc intr-o zona muntoasa si aici tot timpul primavara s-a lasat asteptata.

Tin minte cand , acum cativa ani , in luna aprilie ningea si cum nu sunt o fana a frigului sper ca acel moment sa nu se repete si sa vina primavara cu adevarat.martisoare

Aproximativ 16 ani am trait in partea Ardealului , dar de 11 ani m-am mutat in  Bucovina. Acolo , in Ardeal , traditiile de martisor difera de cele de aici ,din Bucovina , iar in acest articol voi vorbi strict de ce se intampla pe timpul cand eram la scoala.Daca in Ardeal de 1 martie primeam martisor , iar de 8 martie baietii din clasa ne cumparau flori sau ciocolate , in Bucovina am avut marea surprindere sa constat ca au o traditie care pur si simplu m-a fascinat.Si anume …..

Pe data de 1 martie fetele dau martisoare baietilor (asta nu se intampla doar la scoala) , iar pe data de 8 martie baietii care au primit martisoare trebuie sa le dea fetelor , de la care au primit martisoare , ciocolate ( sau flori , asta depinde de varsta ).Eu am imbratisat imediat aceasta traditie , fiind ceva diferit , nou , plus ca ai sansa sa daruiesti ceva simbolic unor persoane si nimic nu e mai placut decat atunci cand daruiesti ( desi in zilele astea majoritatea fetelor dau foarte multe multe martisoare doar pentru a primi cat mai multe ciocolate ) , dar la fel de placut este si atunci cand primesti la randul tau.Tin minte ca eu eram timida si ma rusinam cand trebuia sa pun martisoare   ( si inca mai sunt timida si nu doar la pus martisoare ci in general ) de aceea nu puneam la multi baieti , iar pe vremea mea trebuia sa le prinzi cu ac pe bluza baiatului si imi era frica sa nu ii intep , iar ei se laudau prin clasa cu martisoarele si le numarau sa vada care are mai multe.

Astazi in schimb martisoarele se dau in mana dar tot e bine ca traditia inca s-a pastrat si sper sa se pastreze multi ani de acum inainte. Si eu mi-am pregatit martisoarele pe maine , pe care le voi oferi simbolic bineinteles , fara a astepta sa primesc ceva in schimb , pentru ca iubesc aceasta traditie.Daca primesc insa , nu refuz 🙂 .

Ce poate fi mai mai frumos pentru o fata decat sa primeasca ciocalata , multa ciocolata.Deci la cat mai multe martisoare oferite zic.

Voi ce traditii aveti sau cum sarbatoriti prima zi de primavara ?

Lasă un răspuns

